§ 1. POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Administratorem danych osobowych zbieranych za pośrednictwem serwisu internetowego www.praktino.pl jest Łukasz Dżega Security Zone, wpisany do CEIDG.
Adres działalności i korespondencyjny: ul. Kawaleryjska 17A lok. 43, 15-324 Białystok
NIP: 9662146256
REGON: 387963589
E-mail: sklep@praktino.pl
Telefon: +48 730 364 959
Dalej zwany „Administratorem” i „Usługodawcą”. - Dane osobowe są przetwarzane zgodnie z RODO – Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r.
- Wyrażenia pisane wielką literą należy interpretować zgodnie z ich definicjami zawartymi w Regulaminie sklepu internetowego www.praktino.pl.
§ 2. RODZAJ PRZETWARZANYCH DANYCH, CEL I PODSTAWA PRZETWARZANIA
1. Cel przetwarzania i podstawa prawna
Administrator przetwarza dane osobowe Usługobiorców:
- Rejestracja Konta – w celu utworzenia i zarządzania kontem (art. 6 ust. 1 lit. b RODO).
- Składanie zamówienia – w celu realizacji umowy sprzedaży (art. 6 ust. 1 lit. b RODO).
2. Zakres przetwarzanych danych
Usługobiorca podaje:
- Rejestracja Konta: imię i nazwisko, login, adres, adres e-mail.
- Zamówienie: imię i nazwisko, adres, NIP, adres e-mail, numer telefonu.
3. Okres archiwizacji danych
- Gdy podstawą jest umowa – przez okres niezbędny do jej wykonania, a następnie zgodnie z terminami przedawnienia roszczeń:
- 6 lat,
- 3 lata w przypadku roszczeń okresowych lub związanych z działalnością gospodarczą.
- Gdy podstawą jest zgoda – do czasu jej cofnięcia, a potem przez okres przedawnienia roszczeń.
4. Dane techniczne
Podczas korzystania z serwisu mogą być zbierane m.in.: adres IP, nazwa domeny, rodzaj przeglądarki, czas dostępu, system operacyjny.
5. Dane dla celów marketingowych (za zgodą)
Dotyczy przesyłania informacji handlowych i marketingu bezpośredniego (art. 6 ust. 1 lit. a RODO).
6. Dane nawigacyjne
Zbierane na podstawie uzasadnionego interesu Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) – poprawa funkcjonalności i działania sklepu.
7. Dobrowolność danych
Podanie danych jest dobrowolne.
8. Zasady przetwarzania
Administrator dokłada wszelkiej staranności, by dane były:
- przetwarzane zgodnie z prawem,
- zbierane dla określonych celów,
- prawidłowe, adekwatne i przechowywane nie dłużej, niż to konieczne.
§ 3. PRZEKAZYWANIE DANYCH OSOBOWYCH
- Dane mogą być przekazywane podmiotom współpracującym, m.in.:
- firmom kurierskim i pocztowym,
- operatorom płatności,
- biuru księgowemu,
- firmie hostingowej,
- dostawcy oprogramowania sklepu,
- dostawcy systemu mailingowego.
- Podmioty te mogą działać jako procesorzy lub samodzielni administratorzy danych – zależnie od umowy.
- Dane przechowywane są wyłącznie na terenie EOG (z wyjątkami opisanymi w §5 pkt 5 oraz §6).
§ 4. PRAWA OSOBY, KTÓREJ DANE DOTYCZĄ
1. Osoba, której dane dotyczą, ma prawo do:
- dostępu do danych,
- sprostowania,
- usunięcia,
- ograniczenia przetwarzania,
- przenoszenia danych,
- sprzeciwu,
- cofnięcia zgody w dowolnym momencie.
2. Podstawy prawne
- art. 15 – dostęp
- art. 16 – sprostowanie
- art. 17 – usunięcie
- art. 18 – ograniczenie
- art. 20 – przeniesienie
- art. 21 – sprzeciw
- art. 7 ust. 3 – cofnięcie zgody
3. Kontakt w sprawie realizacji praw
E-mail: info@securityzone.pl
4. Termin realizacji
Administrator realizuje żądania w ciągu miesiąca, z możliwością wydłużenia o kolejne dwa miesiące (po poinformowaniu użytkownika).
5. Skarga
Użytkownik może wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
§ 5. PLIKI COOKIES
- Strona używa plików cookies.
- Cookies są niezbędne do poprawnego działania serwisu.
- Rodzaje cookies:
- sesyjne – usuwane po wylogowaniu,
- stałe – przechowywane określony czas lub do ręcznego usunięcia.
- Własne cookies umożliwiają analizę sposobu korzystania z serwisu, bez identyfikacji konkretnych osób.
- Stosowane są również zewnętrzne cookies (np. Google Analytics – Google Inc., USA).
- Mogą być wykorzystywane przez sieci reklamowe (np. Google) do dopasowania reklam.
- Użytkownik może samodzielnie zarządzać cookies w ustawieniach przeglądarki.
§ 6. USŁUGI POWIĄZANE Z AKTYWNOŚCIĄ UŻYTKOWNIKA
- Na stronie stosowane są wtyczki społecznościowe (Facebook, Pinterest, YouTube).
- Wyświetlenie strony powoduje przesłanie danych (w tym IP) do serwerów tych podmiotów.
- Jeśli użytkownik jest zalogowany do danego serwisu – dane mogą być przypisane do jego profilu.
- Użycie wtyczki (np. „Lubię to”, „Udostępnij”) powoduje przekazanie informacji do usługodawcy.
- Polityki prywatności usługodawców dostępne są na ich stronach.
- Aby uniknąć powiązania danych ze swoim profilem, użytkownik musi wylogować się przed wejściem na stronę.
- Administrator korzysta z narzędzi remarketingowych Google AdWords.
§ 7. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Administrator stosuje środki techniczne i organizacyjne chroniące dane przed nieuprawnionym dostępem.
- Zapewnia także środki zabezpieczające dane przesyłane elektronicznie.
- W sprawach nieuregulowanych obowiązują postanowienia RODO i przepisy prawa polskiego.