Polityka prywatności

§ 1. POSTANOWIENIA OGÓLNE

  1. Administratorem danych osobowych zbieranych za pośrednictwem serwisu internetowego www.praktino.pl jest Łukasz Dżega Security Zone, wpisany do CEIDG.
    Adres działalności i korespondencyjny: ul. Kawaleryjska 17A lok. 43, 15-324 Białystok
    NIP: 9662146256
    REGON: 387963589
    E-mail: sklep@praktino.pl
    Telefon: +48 730 364 959
    Dalej zwany „Administratorem” i „Usługodawcą”.
  2. Dane osobowe są przetwarzane zgodnie z RODO – Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r.
  3. Wyrażenia pisane wielką literą należy interpretować zgodnie z ich definicjami zawartymi w Regulaminie sklepu internetowego www.praktino.pl.

§ 2. RODZAJ PRZETWARZANYCH DANYCH, CEL I PODSTAWA PRZETWARZANIA

1. Cel przetwarzania i podstawa prawna

Administrator przetwarza dane osobowe Usługobiorców:

  1. Rejestracja Konta – w celu utworzenia i zarządzania kontem (art. 6 ust. 1 lit. b RODO).
  2. Składanie zamówienia – w celu realizacji umowy sprzedaży (art. 6 ust. 1 lit. b RODO).
2. Zakres przetwarzanych danych

Usługobiorca podaje:

  • Rejestracja Konta: imię i nazwisko, login, adres, adres e-mail.
  • Zamówienie: imię i nazwisko, adres, NIP, adres e-mail, numer telefonu.
3. Okres archiwizacji danych
  1. Gdy podstawą jest umowa – przez okres niezbędny do jej wykonania, a następnie zgodnie z terminami przedawnienia roszczeń:
    • 6 lat,
    • 3 lata w przypadku roszczeń okresowych lub związanych z działalnością gospodarczą.
  2. Gdy podstawą jest zgoda – do czasu jej cofnięcia, a potem przez okres przedawnienia roszczeń.
4. Dane techniczne

Podczas korzystania z serwisu mogą być zbierane m.in.: adres IP, nazwa domeny, rodzaj przeglądarki, czas dostępu, system operacyjny.

5. Dane dla celów marketingowych (za zgodą)

Dotyczy przesyłania informacji handlowych i marketingu bezpośredniego (art. 6 ust. 1 lit. a RODO).

6. Dane nawigacyjne

Zbierane na podstawie uzasadnionego interesu Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) – poprawa funkcjonalności i działania sklepu.

7. Dobrowolność danych

Podanie danych jest dobrowolne.

8. Zasady przetwarzania

Administrator dokłada wszelkiej staranności, by dane były:

  • przetwarzane zgodnie z prawem,
  • zbierane dla określonych celów,
  • prawidłowe, adekwatne i przechowywane nie dłużej, niż to konieczne.

§ 3. PRZEKAZYWANIE DANYCH OSOBOWYCH

  1. Dane mogą być przekazywane podmiotom współpracującym, m.in.:
    • firmom kurierskim i pocztowym,
    • operatorom płatności,
    • biuru księgowemu,
    • firmie hostingowej,
    • dostawcy oprogramowania sklepu,
    • dostawcy systemu mailingowego.
  2. Podmioty te mogą działać jako procesorzy lub samodzielni administratorzy danych – zależnie od umowy.
  3. Dane przechowywane są wyłącznie na terenie EOG (z wyjątkami opisanymi w §5 pkt 5 oraz §6).

§ 4. PRAWA OSOBY, KTÓREJ DANE DOTYCZĄ

1. Osoba, której dane dotyczą, ma prawo do:
  • dostępu do danych,
  • sprostowania,
  • usunięcia,
  • ograniczenia przetwarzania,
  • przenoszenia danych,
  • sprzeciwu,
  • cofnięcia zgody w dowolnym momencie.
2. Podstawy prawne
  • art. 15 – dostęp
  • art. 16 – sprostowanie
  • art. 17 – usunięcie
  • art. 18 – ograniczenie
  • art. 20 – przeniesienie
  • art. 21 – sprzeciw
  • art. 7 ust. 3 – cofnięcie zgody
3. Kontakt w sprawie realizacji praw

E-mail: info@securityzone.pl

4. Termin realizacji

Administrator realizuje żądania w ciągu miesiąca, z możliwością wydłużenia o kolejne dwa miesiące (po poinformowaniu użytkownika).

5. Skarga

Użytkownik może wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.


§ 5. PLIKI COOKIES

  1. Strona używa plików cookies.
  2. Cookies są niezbędne do poprawnego działania serwisu.
  3. Rodzaje cookies:
    • sesyjne – usuwane po wylogowaniu,
    • stałe – przechowywane określony czas lub do ręcznego usunięcia.
  4. Własne cookies umożliwiają analizę sposobu korzystania z serwisu, bez identyfikacji konkretnych osób.
  5. Stosowane są również zewnętrzne cookies (np. Google Analytics – Google Inc., USA).
  6. Mogą być wykorzystywane przez sieci reklamowe (np. Google) do dopasowania reklam.
  7. Użytkownik może samodzielnie zarządzać cookies w ustawieniach przeglądarki.

§ 6. USŁUGI POWIĄZANE Z AKTYWNOŚCIĄ UŻYTKOWNIKA

  1. Na stronie stosowane są wtyczki społecznościowe (Facebook, Pinterest, YouTube).
  2. Wyświetlenie strony powoduje przesłanie danych (w tym IP) do serwerów tych podmiotów.
  3. Jeśli użytkownik jest zalogowany do danego serwisu – dane mogą być przypisane do jego profilu.
  4. Użycie wtyczki (np. „Lubię to”, „Udostępnij”) powoduje przekazanie informacji do usługodawcy.
  5. Polityki prywatności usługodawców dostępne są na ich stronach.
  6. Aby uniknąć powiązania danych ze swoim profilem, użytkownik musi wylogować się przed wejściem na stronę.
  7. Administrator korzysta z narzędzi remarketingowych Google AdWords.

§ 7. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Administrator stosuje środki techniczne i organizacyjne chroniące dane przed nieuprawnionym dostępem.
  2. Zapewnia także środki zabezpieczające dane przesyłane elektronicznie.
  3. W sprawach nieuregulowanych obowiązują postanowienia RODO i przepisy prawa polskiego.
Koszyk
Przewijanie do góry
0

Subtotal